MOTOCROSS: PH2015 - Zabok 28.6.2015

U Zaboku je ovaj vikend vožena 7. utrka za Prvenstvo Hrvatske u motocrossu u svim kategorijama: MX Open, MX2, B liga MX2 i Open, Veterani, MX50/65/85. Trebala je biti vožena u ranijem datumu, ali je zbog lošeg vremena i blata na stazi taj termin pomaknut.
Danima prije ove utrke je bilo lijepo vrijeme pa je staza i polijevana, međutim u subotu i u noći na nedjelju se nebo otvorilo i dodatno pošteno namočilo stazu. Nisam bio prisutan na nedjeljnim jutarnjim treninzima, ali kažu vozači da je bilo jako blatno i da manje klase nisu niti vozile treninge u predviđenim terminima. Međutim, nije bilo tako loše da bi održavanje trke došlo u pitanje. Nakon prvih treninga i prijepodnevne prve vožnje B-ligaša mi se staza činila prilično dobra, bilo je dosta špura i neravnina ali ništa dramatično. Jutro je bilo oblačno i hladno, sredina dana promjenjiva, a popodne je upeklo sunce pa je bilo vruće.

Službeni dio je počeo u 13h himnom i pucanjem kuburaša. Utrke su otvorene klasom MX85 gdje i dalje dominira Nikola Hranić koji je stigao direktno s maturalca, sjeo na motor i pobijedio. U prvom zavoju je imao mali pad ali je to bez problema nadoknadio nakon par krugova.


Nakon njih su zajedno vozile klase MX50 i MX65 skraćeno u donjem dijelu staze, Za njih bi vožnja po cijeloj dužini staze bila preduga. I ova trka je odmah na prvom zavoju imala jedan prilično ružan pad Dine Lončara iz MX65, srećom na kraju bez posljedica. U MX50 je pobjednik dana i obje vožnje Antonio Blažeković. Piskor Dominik je pobjednik dana u klasi MX65, drugi je Matija Šterpin, a treća Mia Ribić. Mia bi vjerojatno bila bolje plasirana da u prvoj vožnji nije "nestala" na početku i na kraju završila 8. uz 3 kruga zaostatka. Kako kod fotkanja ne mogu točno pratiti sva događanja na stazi pretpostavljam da je imala neki pad na početku jer je na kasnijim slikama vidim zmazanu i bez rukavica :-)


U B ligi Open je rasturio Neven Čorko pobjedom u obje vožnje, a u MX2 dominaciju nastavlja Filip Vragotuk također pobjedom u obje vožnje. U drugoj vožnji je Čorko na prvom zavoju imao pad koji je zaštopao i njega i Vragotuka, ali su obojica vrlo brzo povratili vodeće pozicije. U veteranima je u obje vožnje pobijedio Danko Braim.
U ovoj grupi je bilo najviše vozača i to se nekako pokazuje kao najatraktivnija kategorija za puno vozača. Samo je problem što postoje neka pravila koja najbolje vozače iz B lige forisraju da se prebace u "prvoligaše" pa ima i kalkulacija kod vožnji da se ipak ostane u B ligi koja je ipak većini vozača iz te klase izgleda prihvatljivija i natjecateljski i financijski.
I ne razumijem zašto se prva vožnja B lige i veterana vozi izvan popodnevnog termina kad počinje službeni dio programa? Nije da se nebi moglo naći još pola sata vremena pa ubaciti i njih u raspored s ostalima. Nisam imao cijeli dan na raspolaganju pa sam tu prijepodnevnu vožnju propustio.


U najjačoj klasi MX Open je pobijedio Marko Leljak, drugi je ovogodišnji povratnik u ovu klasu, Luka Brajdić, a treći je Matej Jaroš. I ova utrka je počela padom na prvom zavoju, iako ne toliko dramatičnim ni bitnim za vodeće pozicije. Težak pad doživio je Matej Jaroš krug-dva prije kraja prve vožnje gdje se onesvjestio i zaradio rezove na bradi i jeziku. Doktori su ga nekako pokrpali pa je nakon odmora u pauzi, ipak odvozio i drugu vožnju. Sad jede čokolino i oporavlja se.
Moram priznati da me nekako najviše fascinira Marko Leljak, taj čovjek sjedne na motor, odveze utrku i pobjedi. Izgleda mi da pobjeđuje lako i bez napora, ima smirenu i dobro taktički potkovanu vožnju. Doduše, Jaroš je do ove utrke bio vodeći u mrtvoj utrci s Leljakom, ali po svemu sudeći, tko će biti prvak ove godine će odlučiti nijanse odnosno pobijediti će onaj tko bude smireniji i ne napravi grešku. Za sad je prvu grešku napravio Jaroš pa ćemo vidjeti hoće li to uspjeti nadoknaditi u preostale dvije utrke. Karas je u drugoj vožnji ostao bez benzina i ima još samo skoro nikakve teoretske šanse biti prvak.


Organizacija same utrke je bila dobra, staza i okolica su bili lijepo uređeni, pridržavalo se satnice. Možda bi trebalo napraviti samo par minuta duže pauze između vožnji ako netko od gledatelja, kako bi rekli Gruntovčani: "napriliku ja" ;-) želi promijeniti poziciju. Gledatelja je bilo tako-tako, da ne kažem malo. Ali što se može, kakva je bila reklama utrke takva je bila i posjeta. Nije da mi smeta, barem nije bila gužva, ali s obzirom da se plaća ulaz valjda bi organizatoru trebalo biti u interesu reklamirati se i privući što više ljudi. Imam inače u planu jedan članak o (ne)postojanju reklame u hr automoto sportu pa ću tu naširoko i nadugačko lamentirati o tome što mislim da nije dobro i kako bi trebalo biti.

Kako mi je ovo bila tek druga ovogodišnja utrka PH, a vjerojatno i zadnja, dao sam si oduška pa napravio hrpu slika i video materijala. Išao sam na sigurno, "evidencija događaja", a ne na "umjetničke". Imao sam u planu i detaljnije fotkati po boxevima, ali sam se već na prva 3-4 boxa zapričao i za čas je došao kraj pauze pa sam po donjim boxevima doslovno protrčao i slikao leteći što sam stigao, jer se trebalo opet popeti na ono brdo iznad starta koje je svake godine sve više i više. Ili sam ja sve stariji ;-)

Imam još dosta teksta u glavi ali ću se ovdje ipak staviti pod kontrolu i završiti :-)

Foto i video materijale, kao i uvijek, možete pronaći na:

Slike:
Photo Video by Damir Glavač

Video:
Damir Glavač AutoMoto FotoVideo



Objavi komentar