MOTOCROSS: PH2014 - Savski Marof 21.4.2014

Nakon više godina ponovo sam bio na nekoliko utrka Prvenstva Hrvatske u motocrossu. Prva od njih je bila u Savskom Marofu, na stazi "Pepačev brijeg". Na toj stazi nisam nikad bio. Prolazio sam kraj nje par puta kad sam išao po gume u Sloveniju. Na utrku sam poveo i susjeda, kad ogladnim da ima tko platiti pivu i čevape.
Kao i za tekstove o utrkama Prvenstva Zagorja moram Vas i ovdje zamoliti da uzmete u obzir da je prošlo već dosta vremena od utrka pa ću više pisati na temelju općeg dojma koji mi je ostao, a detalje ću pisati koliko ih se sjetim.
Vrijeme je danima prije utrke bilo kišovito, oblačno i tmurno, isto kao i na dan utrke. Moja avantura je počela već u Zaprešiću kad sam htio ići poprijeko preko Brdovca pa sam naravno promašio skretanje i skoro završio u centru Zaprešića. Ovim putem bi se htio zahvaliti Googleu i njegovoj usluzi Google Maps jer sam se uz njihovu pomoć vratio na pravi put.



Prvi dojam kad sam došao do podnožja staze je bilo da sam ispod impresivnog brda klase "KTVJ". Za one koji neznaju, to je kratica za "kam te vrag jebe". Odnosno nešto kamo normalan čovjek nema potrebe ići bez prijeke potrebe. Ali ovo je motocross :-)
Cijelo vrijeme je gnjavila neka dosadna kišica koja se nije mogla odlučiti hoće li padati ili ne. Kakvi otprilike uvjeti će biti na stazi sam vidio već kad sam od parkirališta krenuo gore prema stazi. Po svim grabama, grabicama, kanalima, kanalicama su tekli potoci blatne vode koja se slijevala sa staze. Rekoh, ovo će biti zanimljivo. I bilo je. Došao sam dosta rano, taman na kraj treninga, još je bilo par quadova na stazi. Blata je bilo do koljena. Malo sam hodao po donjem servisnom parkiralištu, u prvi tren sam si mislio pa gdje su svi vozači? Kasnije sam skužio da postoji i veće parkiralište gore iznad staze.



Staza je bila puna blata i uvjeti za vožnju, a i za gledatelje, su bili dosta teški ali i zanimljivi. Tko je došao bez dobrih ripni na cipelama a pokušavao se popeti na brdo mogao je lako završiti uspon sklizanjem na guzici. Cijela priredba je bila u znaku tog lošeg vremena. Na stazu su prvo izašli mali quadovi Q2 i motori klase MX50&65 (ne zajedno, ne sjećam se više koji su bili prvi, ali nije ni toliko bitno). Obje grupe su vozile po skraćenoj stazi u donjem dijelu. Quadovi su utrku završili relativno normalno.



Puno veće probleme su imali motori. Prva 2-3 kruga su još prošla kako tako ali onda su počeli problemi. Sklizali su se po stazi, roditelji su im pomagali gurajući ih. S jedne strane gledajući, bili su zabavni takvi, ali s druge strane malo mi ih je bilo žao. Nažalost negdje na sredini utrke se desila dosta ružna nesreća kad je jedan od vozača pao i ostalo u nesvjesti ležati u blatu. U prvi tren jako psihički teška situacija, svi su vikali i mahali i zvali neka dođe hitna a hitne od nikud. Odnosno, došla je u neko razumno vrijeme ali kako se kaže "te minute čekanja su bile kao sati duge". Srećom, sve se na kraju završilo "samo" s lakšim potresom mozga. Utrka je zbog toga tu i prekinuta.



Vremenske prilike non stop su se mijenjale, u jednom trenutku je čak izgledalo da će se pojaviti i sunce, a onda je opet za par minuta počela kiša. Staza nije bila baš u top stanju pa je odlučeno da veliki quadovi Q3 kao ni motori MX85 neće voziti. Blato je bilo preveliko.

Između malih i velikih klasa je bila pauza za pivu i čevape. Nekako smo i to obavili jer je kiša počela baš jako padati pa smo se svi nagurali gdje je tko našao kakvu nadstrešnicu ili šator. Inače nemam ništa protiv kiše i blata, ali mi je problem radi kamere. Nije vodonepropusna pa onda moram u jednoj ruci držati kišobran, u drugoj kameru, na leđima ruksak, na sebi kabanicu, uz to još paziti da ne padnem i sve to skupa sa sobom razbijem.

Nakon pauze je odrzana ceremonija otvorenja. Prvo su krenuli B ligaši. Bilo je dobro krug-dva a onda je počela tarapana. Kiša je padala sve jače, a vozači su imali sve više problema s blatom, najviše na onom glavnom usponu od starta. Svako malo je netko završio u blatu, vozači su se vraćali natrag pa ponovo pokušavali savladati uspon, i ponovo, i ponovo... S tehničke strane gledajući, bilo mi je interesantno promatrati kako ima par vozača koji su cijelo vrijeme vozili bez problema, a drugi jednostavno nisu mogli savladati uspon. Je li to stvar do tehnike, do motora, do vozača, do guma, ne znam. Tko zna, nek objasni u čemu je tajna.



Poslije njih su krenuli i Pro vozači sa spojenim MX2 i Open klasama. Vozača je bilo dosta, bilo je i Slovenaca. Kod "prve lige" je situacija bila slična kao i kod B lige. Jedino što su problemi počeli 2-3 kruga kasnije. Opet je na startnom brdu bio najveći problem, vozači su pokušavali pronaći nekakvu lakšu putanju, ali meni se čini da su sve bile jednako teške. Također je bilo par vozača koji nisu imali nikakve probleme s blatom. U Open klasi Hrvoje Karas je superiorno odvozio trku i pobijedio. Drugi je bio Marko Leljak, a treći Danijel Božić. U sjećanju mi je ostao Matej Jaroš koji se samo par metara od mene nasadio na blatnu bankinu, skoro je preletio ispod na drugi dio staze pa sam par minuta prisustvovao mučenju s izvlačenjam motora natrag na stazu. To ga je i koštalo pozicije bolje od četvrtog mjesta. Zanimljivo je da je na istom mjestu i u istoj špuri zapeo i pao na guzicu i Marko Leljak, no on je imao sreće pa je ostao na stazi i odmah krenuo dalje.

Vrijeme se sve više pogoršavalo i na kraju je odlučeno da se druge vožnje neće voziti jer su uvjeti čak i za motocross postali previše neregularni.

Primjetiti ćete da nemam slika s ove utrke, samo screenshotove. Planirao sam prve vožnje snimati, a druge fotografirati. Kako drugih vožnji nije bilo, nema ni slika. Jedino sam napravio par slika na treningu, dok sam podešavao fotoaparat.

Organizacija mi se činila vrlo dobra u teškim vremenskim uvjetima, trka je imala primjerenu reklamu i najavu. Ne sjećam se detalja ali mislim da nisam imao nikakvih primjedbi na organizaciju. Bilo je osigurano parkiralište, oznake kako doći do staze, naplatne rampe su bile malo izdvojene od staze pa nije bilo gužve. Ne znam kako je inače ali meni se čini da je bilo dosta gledatelja.

Pogledajte kako je to izgledalo uživo:
MOTOCROSS MX50&65, SAVSKI MAROF, 21.4.2014, HD
QUAD JUNIOR, SAVSKI MAROF, 21.4.2014 HD
MOTOCROSS B-250 B-OPEN VETERANI, SAVSKI MAROF, 21.4.2014, HD
MOTOCROSS MXOPEN & MX2, SAVSKI MAROF, 21.4.2014, HD

Objavi komentar