MOTOCROSS: PH2014 - Zabok 1.5.2014

Ova utrka bila je spektakularna! Praznik motocrossa. Utrka je bila zajednička za hrvatske i slovenske vozače pa su rampe bile popunjene "do ibera". Bio je Praznik rada kad se tradicionalno ide na izlet na planinu Ivanščicu pa sam i ja to jutro iskoristio za obiteljski izlazak u planine, a popodne je bilo rezervirano za Zabok.
Organizatori su napravili odličan posao, staza i okoliš oko staze su bili odlično uređeni i pripremljeni. Vrijeme je bilo skoro pa idealno, bilo je lagano oblačno i u par navrata se spustila lagana kiša ali sve u prihvatljivim granicama. Doduše, meni kiša nije baš idealan uvjet jer kad snimam ili fotografiram onda na prvu kap kiše moram uzimati kišobran i kabanicu što mi dosta otežava rad. Ali da sam običan gledatelj ili vozač, mislim da ne bi mogao naći nikakvu zamjerku na vremenske uvjete.



Gledatelja je bila lijepa nakupina. Ja sam došao cestom s gornje strane i vozio sam sigurno 200-300m dok nisam našao mjesto za parkiranje. Cesta je bila puna auta i s lijeve i s desne strane.

A vozača...?? Ovoliko ih na rampi nisam već dugo vidio, da ih je bilo još nekoliko trebalo bi voziti i kvalifikacije. Dovoljno je reći da, osim B-lige, nije bilo spojenih klasa! Znači, vozile su se sve klase motocrossa, a quadova nije bilo.




Moram priznati da sam u prvom trenu bio impresioniran slovenskim vozačima i mislio sam kako su nas "oprali" ko malu djecu. No, kad sam ozbiljnije razmislio, shvatio sam da sam bio pod dojmom dvojice slovenskih svemiraca, Klemena Gerčara i pogotovo Tima Gajsera. Dečki nisu normalni! Stvarno voze svoju posebnu klasu. Odvojili su se već u prvom krugu i tako držali poziciju do kraja.
Ali ono u čemu slovenski vozači ipak malo odskaču je samopromocija. S obzirom da mi je većina imena bila nepoznata malo sam proguglao da vidim tko su i što su, i dosta ih ima svoje osobne web stranice. Ima li to koji naš vozač? Ako ima, javite da se pospem pepelom. Nekoliko njih me i poslije utrke pitalo za slike da ih stave na web.



No, ako Gerčara i Gajsera "izbacim" iz konkurencije, ostatak naših vozača se držao paralelno slovencima. Nisam sve detaljno prebrajao ali mislim da je sveukupno bilo više slovenskih vozača. Barem u MX Open. U toj klasi su naši vozači ukupno zauzeli: 4. mjesto Leljak, 5. Jaroš, 7. Božić, 8. Karas. U MX85 klasi je rasturao Nikola Hranić tako da kao završnu ocjenu dana nemam nikakvih primjedbi na naše vozače.



Što se tiče staze, po meni je bila odlična, jedino ne razumijem zašto je bila označena drvenim kolcima zabijenim u zemlju, to mi se čini preopasno ako netko padne na njih. Ako je jedan forumski komentar točan, onda se upravo to i dogodilo jednom vozaču koji je pao i ozlijedio si lice baš na kolcu. Istina je da staza ljepše izgleda označena trakama ali trebalo bi smisliti nekakav fleksibilniji stupić, da se lako svine ako netko padne na njega. Ali nije to specifikum samo ove utrke, to sam vidio po svim stazama pa komentar generalno upućujem na sve.

Prošetao sam i boxevima, sreo se s kolegom iz bivše firme, Ivanom Nemčićem čija mjerna služba, Speed timing je radila mjerenje rezultata. Bedekovčani iz B lige su me ponudili njihovim tradicionalnim pićem dobrodošlice, gemištom.



Organizacija utrke je bila besprijekorna jedino ću dati malu zamjerku jer sam morao tražiti informaciju o točnom rasporedu dana. U današnje vrijeme modernih internetskih medija i komunikacija želim da informacija nađe mene, da me pogodi direkt među rogove, da ju ne mogu izbjeći.
Moram ponoviti da svaka ova mala kritika nije ništa negativno već samo malo ukazivanje na sitnice koje se možda u budućnosti mogu poboljšati.
Na utrci sam se osjećao jako ugodno i ležerno iako sam dosta letio gore dolje u želji da dokumentiram čim više pozicija. Mislim da ću u budućnosti ipak zauzeti jednu, max. dvije lokacije i to je to. Ne treba sve poslikati na jednoj utrci i jednoj sezoni. "Treba si čuvati posel" :-)



Sviđa mi se ova staza, vrlo je pregledna i mislim da nema pozicije s koje se ne vidi barem 80-90% staze. S dosta mjesta se vidi baš cijela staza. Ovakva zajednička priredba s vozačima iz dvije zemlje je odličan potez kakvih bi trebalo biti više. Zanimljivo je za gledatelje jer ima puno vozača, a vozači mogu vidjeti gdje su i što su u većoj konkurenciji. Bilo bi dobro kad bi se ovakva ideja i "nadogradila", možda uvesti više zajedničkih utrka, pa čak i s više zemalja iz okruženja. Za dalje utrke bi se vozačima moglo financirati putovanje od strane HMS-a. Ako nema novaca, možda se može nešto izvući iz europskih pred i post pristupnih fondova, to je sad jako popularna mantra :-) Ili naći generalne sponzore prvenstva koji bi bili voljni tako nešto podržati. Pa povući za rukav nekog s "nacionalne tv kuće", da se hrvatski sport ne svodi na 4-5 sportova koji se stalno vrte na "televizoru", a drugi sportovi kao da ne postoje.

Kompletni video pregled iz Zaboka možete pogledati na donjim linkovima:
MOTOCROSS MX OPEN, ZABOK, 1.5.2014 HD
MOTOCROSS MX2 125-2T 250-4T, ZABOK, 1.5.2014 HD
MOTOCROSS B-250 B-OPEN, ZABOK, 1.5.2014 HD
MOTOCROSS VETERANS, ZABOK, 1.5.2014, HD
MOTOCROSS MX85, ZABOK, 1.5.2014, HD
MOTOCROSS MX65, ZABOK, 1.5.2014, HD
MOTOCROSS MX50, ZABOK, 1.5.2014, HD





Objavi komentar