INTERVJU: Zlatan Čujko - prvak PZ2015 MX Veteran, 16.3.2016

Zlatana Čujka sam prvi put uočio krajem 2014 g. na utrci u Bedekovčini gdje je nastupio u stilu "dođoh, vidjeh, pobijedih". Vidjelo se odmah da je pun snage, tehnike i kondicije i da će mu teško netko parirati u klasi Veteran. To je i dokazao u ovoj sezoni kad je nastavio s impresivnim vožnjama i uvjerljivo osvojio Prvenstvo Zagorja. Nisam na početku znao baš puno stvari o njemu, malo sam se raspitao i saznao da je 90-ih godina vozio Prvenstvo Hrvatske, a kako u to vrijeme nisam bio toliko upućen u detalje tko sve vozi, on mi je nekako promakao u imenima vozača koje pamtim pa sam htio saznati više informacija o njemu.
Sa Zlatanom sam se nedavno sreo zbog nekih privatnih stvari pa smo malo porazgovarali o njemu i njegovoj karijeri i čuo sam dosta zanimljivih stvari pa mi je i to bio poticaj da ga malo detaljnije ispitam i da napravimo jedan veći intervju.

Za one koji su neupućeni kao i ja, daj nam reci nekoliko osnovnih detalja o sebi.
Zovem se Zlatan Čujko, imam 43 godine i dolazim iz mjesta Šibice kraj Zaprešića. Završio sam višu ekonomsku školu u Zagrebu. Radim u tvrtki Sitim d.o.o. kao prodajni predstavnik.

Lobor, 17.5.2015
S obzirom da voziš klasu Veteran, imaš prilično vozačkog staža pa bi bilo dobro da nam opišeš početak tvoje motocross karijere.
Moj otac Branko je volio motore i uvijek smo ih imali nekoliko u garaži pa je jednog dana kupio bratu Deanu crosser, nek se nađe, tako da nisam mogao izbjeći da se i ja ne vozim na motoru. Brat je počeo voziti 1986. g. da bi ja nastavio tj. počeo voziti 1989. g. u klasi 125 ccm. Krenuo sam s Ktm-om, nastavio s Hondom i na kraju se skrasio na Yamahi.

Kakve si rezultate ostvario?
Na početku karijere nisam imao nekakvih značajnijih rezultata, trebalo mi je malo da se uhodam, sve do 1992. godine kad sam završio ukupno treći u motocrossu i drugi u supercrossu u Prvenstvu Hrvatske. U to vrijeme su u Prvenstvu Hrvatske vozili Nenad Šipek, Viktor Bolšec, a bilo je i drugih poznatih imena:  Brajdić, Matušić, Biščan, Marović...Osim toga odvozio sam Kup Alpe Adria i nekoliko utrka Prvenstva Europe.

Zabok 1992, 26 Nenad Šipek, 32 Zlatan Čujko, 27 Viktor Bolšec, (privatni album Zlatan Čujko)


Vjerojatno svima najpoznatije ime iz tog vremena je Nenad Šipek, s njime sam se dosta družio i trenirali smo zajedno. I danas smo prijatelji, a sada i vozim za "Valvoline MX Team Šipek". Ima dosta anegdota iz tog vremena, a izdvojio bi jednu kada smo se Šipek i ja na ciljnom stolu u Jastrebarskom "zahaklali" u zraku i pali, srećom nitko si nije ništa strgao.

Što je bilo u narednim godinama?
1993. godina je trebala biti prekretnica u mojoj karijeri, javili su se sponzori iz inozemstva pa sam krenuo sa pripremama u Austriji, a poslije toga i na otoku Rabu kod prijatelja Kristana Debelića koji je također vozio. Trotjedne pripreme bile su dobre do zadnjeg dana kada sam u zadnjem krugu pao i doživio težak lom noge (vanjski prijelom). Nakon jedne godine oporavka krenuo sam 1994. g. ponovno u natjecateljsku sezonu, ali kako je uvijek bio problem s financijama to mi je bila zadnja godina bavljenja motocrossom.

Jastrebarsko, Mladina 1992, (privatni album Zlatan Čujko)


Ali si se nedavno opet aktivirao...
Tako je. Nakon 20 godina pauze, na nagovor prijatelja Igora Gige Kovačića sjeo sam ponovo na motor, ali samo rekreativno. U tom krugu ljudi koji se bave motocrossom je bio i "Deda" Vlado Groš, koji je pak spomenuo Prvenstvo Zagorja i to mi se činilo kao idealna situacija da se natječem, a da opet ne moram biti u pravoj natjecateljskoj top formi i da ću takav tip natjecanja moći uskladiti s privatnim i poslovnim obvezama. Tako sam počeo trenirati i voziti na stazama u Zagorju i stvarno mi se svidjela organizacija i zajedništvo ljudi i klubova.

Možeš li izdvojiti jednu utrku Prvenstva Zagorja 2015 koju si posebno zapamtio i po čemu? Tko su ti bili najveći suparnici/konkurenti/prijatelji na stazi ove godine?
Izdvojio bih drugu utrku u Bedekovčini, na Marofu. Sve je u stvari počelo još prethodnu večer kad sam u subotu u 21 sat došao doma s posla i u vremenskom škripcu moram brzo pripremiti motor za sutrašnju utrku. Kako sam bio na knap s vremenom, sve sam na brzinu podesio i kad je sve trebalo biti gotovo, na kraju vidim da mi je pukao vijak na zadnjoj osovini. Rezervu nisam imao niti mogao nabaviti u kratkom vremenu pa je pala teška odluka da odustajem od utrke. Nazvao sam Stjepana Razuma da ne idem pošto smo se cijeli tjedan dogovarali da idemo zajedno.

Bedekovčina, 27.9.2015
A "Števa" se nije dao, nagovarao me, rekao je "Pa Zlatni imam ja Kawasakija za tebe, ne možeš se izvući od utrke..." i tak je jedva žabu u vodu nateral. Nisam se imao vremena pripremiti za taj drugi motor koji mi je bio dosta tvrd na utrci i u zadnjim krugovima sam već bio na izmaku snaga, ali sam si razmišljao "Pa neću valjda sad na kraju popustiti...". Da su se vozila još 2-3 kruga bilo bi jako "na knap". Na toj utrci sam pobijedio najjačeg suparnika Maria Klanjčića.

Koji motor voziš? Slažeš li ga i održavaš sam ili imaš kakvu ekipu?
Vozim Yamahu YZF 450. Vitalne djelove sam održavam, a mašinu mi održava Nenad Šipek. Posebno bi se zahvalio mojim prijateljima koji idu sa mnom na treninge i utrke i uvijek su uz mene: mehanik Markić, Kosić, Krešo Dojčić "Buba", Martin, Giga, Mrzli i Kiki iz firme Bosch Ivanuš.

Bedekovčina, 5.7.2015


Što je presudno za pobjedu, snaga i priprema motora, kondicija, hrabrost, taktika, tehnika…? Kakve staze voliš?
Kao prvo su potrebni tehnika, snaga i hrabrost a onda normalno motor i priprema motora. Volim i motocross i supercross a za stazu svejedno kakva je podloga.

Treniraš li, kad i gdje? Vidim da se često družiš s jednim mladim vozačem, prenosiš znanje?
Kako su naše staze dosta zapuštene najviše treniram u Bedekovčini, Loboru i Ključu Brdovečkom. Sada smo počeli sa radovima na stazi u Ključu Brdovečkom tako da će se moći trenirati i tu. Kondicijske pripreme nemam, a treniram samo jednom na tjedan, koliko mi poslovne i privatne obveze dopuštaju. Momentalno treniram Martina Duila s kojim sam dobar prijatelj i blizu živimo.

Lijevo Zlatan Čujko, desno Martin Duilo, dodjela nagrada PZ2015, Bedekovčina 19.12.2015


On u Prvenstvu Zagorja vozi klasu Amater MX2. Imao sam nekih upita za treniranje, ali sam ih morao odbiti jer dosta radim i teško mi je naći dovoljno slobodnog vremena da se posvetim tome. Slobodan mi je samo vikend, a to je ipak premalo da bi se čovjek ozbiljnije posvetio i sebi a kamo li nekom drugom.

Tko ti pomaže u sezoni, imaš kakve sponzore? Spomenuo si da si se priključio "Valvoline MX Team Šipek"?
Sponzore je dosta teško naći, ali s druge strane, nađe se dobrih ljudi koji prepoznaju naš trud i kvalitetu. Zahvalio bi se firmama: DEFCON d.o.o., BOSCH SERVIS IVANUŠ, DM PRIJEVOZ, Caffe GT BAR, Grafika Kovačić i Vučna služba Vjeran, Moto-Šipek i gospodinu Nenadu koji mi pomaže da preživim. Ove godine vozim za klub "MCK 97" i tim "Valvoline MX Team Šipek".

Da završimo s planovima za Prvenstvo Zagorja ove godine, pretpostavljam da ćeš voziti i dalje? Kako bi ocijenio ovo prvenstvo, utrke, organizaciju? Imaš li kakve preporuke?
Voziti vjerojatno hoću, ali još ne znam što. Imam neke ideje da vozim klasu Amater MX Open, možda bi to bilo primjerenije za mene jer sam sad u nekoj sredini gdje sam malo prestar za ove "normalne" Pro klase, a opet sam vjerojatno premlad za "Veteran" klasu pa bi Amater klasa možda bila nekakva optimalna sredina za mene. To ću odlučiti vjerojatno direktno tek na prvoj utrci u Loboru.
Što se tiče organizacije, ona je odlična, staze su dobro uređene, dobro je gostoprimstvo i na svakoj utrci je puno i svaki put je sve više gledatelja i vozača.
Za kraj bi pozdravio sve čitatelje ovog teksta, kao i gledatelje koji su nas pratili prošle sezone i koji će nas pratiti ove i sljedećih. Vidimo se!

Pogledajte pobjedničku vožnju Zlatana Čujka iz druge utrke u Bedekovčini:
PZ2015 - Motocross Veterani, Bedekovčina, 27.9.2015, HD




3 comments

Zlatane , prijatelju moj mladi. Nemozes mi zbrisat. Pratim te i veselim se svim tvojim rezultatima.Znam da bez Crosa nebi bil srtan i koliko god da ti je tesko , znam da su motori, natjecanja i naravno tvoja obitelj ( pa i moja malenkost ko prijatelj )tvoj zivot. Zelim ti puno uspjeha i srece. Cuvaj se samo ozljeda. Tvoj frend Dragec.

Reply

Čestitam prijatelju Zlatanu što se nakon dvadeset godina pauze vratio u MotoCross jer može još godinama uživati u sportu koji najviše voli i oduševljavati publiku koja prepoznaje i cijeni njegovo znanje i uživa
u njegovom preljepom stilu vožnje kao i ja osobno.
Bio bi još sretniji kad bi se on i njegovo društvo sa kojim trenira pojavili na startnoj rampi prvenstva Hrvatske jer bi utrke veterana bile daleko zanimljivije, a time bi konačno nastupio na "njegovoj" stazi u Savskom Marofu gdje bi se broj gledaoca najmanje udvostručio.
Ovo je jedna lijepa iskrena priča te lijep intervju.
Čestitke i gospodinu Glavaču što se potrudio oko priče o "Zlatnom".

Reply

Hvala na pozitivnim komentarima! Inače ima još dosta materijala o Zlatanu za objaviti ali morao sam izdvojiti samo neke detalje da ostanem u normalnoj veličini članka.

Reply

Objavi komentar