INTERVJU: Filip Vragotuk prvak B-lige MX2 PH2015, Pro MX2 PZ2015

Koliko pratim Filipa Vragotuka, on je uvijek bio "tu negdje" i uvijek mi se činilo da mu fali samo mali djelić da bude najbolji, a ove godine se to i ostvarilo kad je doslovno eksplodirao i osvojio Prvenstvo Hrvatske u motocrossu za B ligu u klasi MX2 te Prvenstvo Zagorja u klasi Pro MX2. Sasvim dovoljan povod da ga privedem na razgovor i detaljnije priupitam o tome.

Filipe, za one koji te ne poznaju, predstavi nam se u par rečenica.
Zovem se Filip Vragotuk  i dolazim iz Jertovca pokraj Konjšćine i imam 19 godina. Motocross utrke sam počeo voziti prije 5 godina, 2011. g. a prva utrka mi je bila u Loboru na stazi Glinište. Tata je taj zbog kojeg sam počeo voziti, on mi je nabavio motor kad sam imao 4 i pol godine i od tad sam povezan s motocrossom. Do sada sam vozio Prvenstvo Hrvatske i naravno Prvenstvo Zagorja.

Prvenstvo Zagorja, Pro MX2, Lobor, 17.5.2015


Što je presudilo da si ove godine tako dobro odvozio oba prvenstva: priprema motora, tvoja kondicija, hrabrost, taktika, tehnika...? 
Smatram da je za pobjedu presudno sve od navedenog, možda od svega nabrojanog najviše fizička spremnost vozača, ali uz kondiciju vozač mora imati i jako dobru tehnika na motoru, a za dobru tehniku treba puno trenirati jer to ne dolazi samo od sebe preko noći.

Ako sam dobro uočio, do sad si promijenio 3 marke motora, krenuo si sa TM racing, pa si prešao ove godine prvo na Suzukija, ali si ga vrlo brzo promijenio i skrasio se na kraju na Yamahi?
Da, trenutno vozim Yamahu YZF250, 2014 godina. Zapremina motora je 250 kubičnih centimetara, znači MX2 klasa. Motor održavam sam s tatom, barem koliko mogu kod kuće, a za sve ostalo je tu servis Moto Šipek u Zaboku. Motore sam mijenjao redosljedom koji si napisao jer ni jedan motor nije bio novi kad sam ga kupio, a kako je ovaj sport dosta skup, kupovao sam motor za koji sam imao financijske mogućnosti. Yamaha je najmlađi motor koji sam imao do sada pa je time i nabolji.

Prvenstvo Zagorja, Pro MX2, Bedekovčina, 5.7.2015
Kako treniraš i gdje? Pretpostavljam da ti je puno lakše otkad imaš svoju stazu u Bedenici?
Najviše treniram u Bedenici, ali idem i na druge staze koje su bolje i veće. Smatram da treba mijenjati staze i trenirati i na težim stazama. Kondicijske pripreme imam u teretani, te trčim ili vozim bicikl. Uz to treba biti i barem 2-3 puta tjedno na motoru.
Do sada sam uvijek radio sam, a ove zime sam imao priliku iskušati se par puta na kondicijskom treningu u teretani s Nenadom Šipekom. On je najtrofeniji Hrvatski motocross vozač i ako netko zna pravilne i potrebne vježbe za motocross onda je to sigurno on. Moram priznati da sam sam sebe razočarao kad sam vidio njegove zahtjeve, ali sam time dobio i dodatnu motivaciju za napredovanje. S njegovim vježbama je jako teško no one ti daju još motivacije da budeš bolji i da treniraš još više.

Imaš li tip staze koja ti više odgovara ili ti je svejedno?
Više volim blatne utrke. Uvijek kad netko spomene motocross prvo na pamet padne blato, a ne prašina. Uz to, uvijek je bolje pasti na mekanu podlogu. Ne volim utrke na kojima je prašina, prvenstveno zbog sigurnosti vozača. Tad je slaba preglednost i nikad ne znaš dali netko leži u prašini ili ne, a ti ideš puni gas i ugrožavaš i sebe i drugog. S druge strane, ljudi koji su zaduženi za poljevanje staze su obično vatrogasci koji nisu baš uvijek vični tome kako staza treba biti pripremljena pa je nekad doslovce ''operu'' a samim time naprave led na stazi. No, ipak su mi draže utrke po blatu.

Prvenstvo Hrvatske B-liga MX2, Zabok, 28.6.2015 
Kakvi su ti planovi u vezi PZ ove godine, pretpostavljam da ideš u obranu titule? Pred kraj sezone su se na trkama počeli pojavljivati i dobri slovenski vozači, hoćeš li uspjeti u obrani? 
Planovi za ovu godinu su odvoziti sve utrke Prvenstva Zagorja. Iako ih ima više nego prošle godine, probati ću ih sve odvoziti. Ipak je to financijski teško jer uz Prvenstvo Hrvatske, sve skupa ima jako puno utrka.
Naravno da bi volio obraniti titulu, no moram priznati da će to ove godine biti dosta teško pošto su pod kraj prošle sezone dolazili bolji i brži vozači od mene, nadam se da im se svidjelo i da će i ove godine sudjelovali u PZ-u.

Kako bi ocijenio ovo prvenstvo, utrke, organizaciju? Imaš li kakve preporuke?
Ovo prvenstvo bi ocijenio ocjenom 9. Nije još za 10, ali nadam se da će ove godine sve biti još bolje oganizirano, a to nije sama organizacija staze već i uređenje okoliša i ugostiteljstvo. Prvenstvo Zagorja je ocjenjeno sa dosta visokom ocjenom i od ostalih vozača koji su prisustvovali na nekoj od tih utrka.

Utrka Bedenica Pro MX2, 20.9.2015


Bio bi red spomenuti sponzore i ostale pomagače. 
U sezoni mi najviše pomaže tata. Da nema njega ne bi nikad ni počeo voziti. Njemu sam najviše zahvalan. Od nedavno sam se i ja zaposlio pa mogu i sam pokriti dio troškova jer nemam neke velike novčane obaveze za druge stvari. Za ovu sezonu sam sklopio i sponzorstvo sa firmama Crodux, Pludux te DmSportCommerce te im se ovim putem zahvaljujem.

Da se osvrenemo i na Prvenstvo Hrvatske, tu si također osvojio prvo mjesto u klasi, usporedi malo PZ i PH.
Prvenstva su dosta slična, no moram priznati da mi se PZ više sviđa po konfiguraciji od PH, iako nije jača konkurencija, a vjerujem da bude za koju godinu, tu nema nikakvih filozofija od strane žirija i nema nikakvih problema, sve se rješava brzo i uvijek se nađe klasa za svakog vozača. Dok u PH do ove godine niti nisi mogao voziti s promo licencom, znači vozač koji nije posjedovao licencu nije mogao voziti, a niti je izvaditi na dan utrke iako bi to platio.

Dodjela nagrada Prvenstva Zagorja 2015, Bedekovčina 19.12.2015
S lijeva: Sandy Nemčić, Srećko Brlek, Filip Vragotuk, Evica Vragotuk


Kakvi su ti planovi za PH, ostaješ u B ligi ili ideš u Pro? MX2 ili Open? Za koji klub i tim voziš?
Ove godine prelazim u A ligu i vozim MX2. Ovo će mi biti prva godina sa "profićima" pa od sebe i ne očekujem neki spektakularni rezultat, ali očekujem puno znanja kojeg ću skupljati kroz cijelu sezonu uz iskusnije vozače na rampi.
Od ove sezone vozim za klub MŠD Zabok, a posebni tim za koji bi vozio nemam.

Za dva dana, na Uskrsni ponedjeljak počinje nova sezona Prvenstva Hrvatske u motocrossu utrkom na Pepečevom Bregu u Savskom Marofu. Jesi li spreman za Marof i kako ti odgovara ta staza?
Moram priznati da nisam uopće spreman za utrku, na početku godine sam završio na jednoj operaciji, a oporavak se odužio više od planiranog, tako da nisam smio dosta vremena imati nikakva veća naprezanja, što ujedno znači da nisam imao niti treninge.
Staza mi i nije nešto posebno draga zato što ima jako puno kamenja po stazi.

Prvenstvo Hrvatske B-liga MX2, Savski Marof, 6.4.2015 


Kakvu poziciju očekujes i s kakvim rezultatom bi bio zadovoljan?
Ovo mi je prva utrka u Pro klasi pa mi je teško prognozirati koju bi poziciju mogao zauzeti, to ovisi i o tome koliko će se vozača pojaviti na startnoj rampi. Bio bih zadovoljan da mogu izdržati dvije utrke 25 min. + 2 kruga te da naučim nešto novo od iskusnijih vozača.

Pogledajte utrku iz Bedenice u klasi Pro MX2:
Bedenica: Motocross Pro MX2 Open, 20.9.2015, HD

Objavi komentar