Prvenstvo Zagorja 2014, 5.dio - završni osvrt

Sve utrke Prvenstva Zagorja već imaju višegodišnju tradiciju pa je grupiranje u prvenstvo bio nekakav sam po sebi logičan razvojni korak. Prvu neslužbenu informaciju da se nešto sprema dobio sam početkom godine, a javna objava i službena realizacija je krenula negdje početkom proljeća. Znači grupiraju se Lobor, Bedekovčina, Kebel i Radoboj. Bile su spominjane i neke druge staze, ali na kraju su izgleda samo starosjedioci imali dovoljno tehničko-taktičkih mogućnosti za realizaciju ovakve ideje. Pred kraj ovog prvenstva su se opet počele pojavljivati informacije o ulasku nekih novih igrača u sljedećoj sezoni, ali otom-potom, vidjeti ćemo.



Ispočetka je sve krenulo kako treba, rekao bi, "udarnički". Napravljen je Facebook račun "Prvenstvo Zagorja", kreirani su eventi, definirani datumi utrka, objavljeni pravilnici. Sve je bilo dosta aktivno tih dana, sherali su se statusi, prijavljivalo se na evente.
E sad, problem je što je to uglavnom bilo to. Dalje je cijelo prvenstvo išlo kao svaka utrka za sebe, nije se baš dobio dojam da je to nešto međusobno povezano. Onaj fejs račun nije imao baš nekakvu aktivnost. Ne sjećam se da sam negdje vidio imena da se zna tko stoji iza svega, nekakve titule u cjelokupnoj organizaciji i slično.



Očekivao sam i mislim da bi bilo logično da je negdje otvorena neka web stranica, fejs ili blog, bilo što gdje bi se mogle vidjeti trenutne i aktualne informacije u vezi prvenstva. To je izostalo i svaki organizator je po svom nahođenju objavio ili nije rezultate utrka (Lobor i Bedekovčina su ih objavili, Kebel i Radoboj nisu). Liste prvenstva na kojoj bi se na jednom mjestu vidjeli rezultati pojednih disciplina nije bilo. Vidio sam da i pojedini vozači sami pitaju "koji sam trenutno?". To je moja najveća zamjerka prvenstvu, jednostavno se nije osjetilo da su te utrke povezane. I dio natjecatelja nije previše doživljavao da je to prvenstvo jer ih je dio bio prisutan na svim utrkama, a dio ne, otprilike pola-pola.



Par stvari koje treba popraviti na utrkama... Svakako bi trebalo uvesti mjernu službu s elektronikom, transponderima i svime što ide uz to. Znam da to košta, ali što da se radi. Inače je to uvijek borba s prebrajanjem i ručnim pisanjem prolazaka. Da ne spominjem koliko profesionalnije to izgleda. Baš u trenutku pisanja članka su objavljeni ukupni rezultati, ali nakon te objave je uočeno da ekipa iz Radoboja nije dobro zbrojila finalnu utrku autocrossa, tako da sljedeće godine definitivno treba uvesti mjernu službu. Natjecatelja ima dosta po svim disciplinama i teško ih je više uspješno prebrajati "na ruke". A ako ih se podijeli u manje grupe onda cijela priredba dugo traje i gubi se intenzitet.
Treba jasnije definirati ciljnu ravninu tako da svi znaju gdje je cilj. Na dvije utrke je došlo do foto finiša i bilo je malo trzavica na kraju utrke jer se u prvi tren nije znalo gdje je točno ciljna ravnina i tko je prije prošao. To treba biti jasno označeno i mahatelj zastavicom treba u prolazu kroz cilj biti na toj poziciji. Treba se također više držati predviđene satnice.



Nakon prvog članka povela se rasprava, rekao bih, o omjeru sportskog dijela. Jedan dio ljudi smatra da bi trebalo ubaciti još malo više službenosti natjecanja, a drugi dio da je dobro i ovako. Nisam upućen u papirologiju ali pojavila se ideja prijave natjecanja županijskom sportskom savezu koja kao nebi trebala biti preskupa a opet bi o natjecanju ostao neki pisani službeni trag. Ta ideja mi se sviđa. U tom slučaju Pro grupe imaju ozbiljniji rang natjecanja, a Amater grupe mogu i dalje voziti neobavezno za svoj gušt.
I naravno, treba sve to redovito javno objavljivati, najavljivati trke, objavljivati rezultate.
Ovaj dio o (ne)objavi rezultata sam planirao napisati malo oštrije ali baš u vrijeme pisanja članka su konačno objavljeni ukupni rezultati i pojavio se jedan kraći osvrt na prvenstvo od strane organizatora. Možete ga pročitati na stranici Off-road kluba Lobor. Drago mi je da se pojavio taj osvrt i mislim da je napisan realno i dobro. Sviđa mi se što su organizatori svjesni da je bilo određenih nedostataka i vidim volju da ih u sljedećoj sezoni isprave.



Da se malo osvrnem na motocross i quadove. Kako čujem, vozačima koji voze Prvenstvo Hrvatske je problem voziti na Prvenstvu Zagorja jer to zbog nekih pravila ne smiju, uzimaju im se licence ili bi dobili kazne. Po meni je to bezveze. Svi imaju neko mišljenje o tome pa ga eto imam i ja: mislim da bi PH i PZ trebali biti kompatibilni i nadopunjavati jedni druge. PZ bi s jedne strane trebala biti odskočna daska prema PH, a s druge strane dobar trening za vozače PH. Ne vidim smisla da se vozačima PH neda da voze PZ. Ako se radi o strahu od povreda, pa povreda se može desiti i na običnom treningu. Sponzori bi imali više ljudi koji bi vidjeli njihove reklame. Mislim da je svakako bolji trening ako voziš pravu trku nego da jurcaš sam po stazi gore-dolje. Vozači PZ bi se tako okušali u jačoj (?) konkurenciji pa možda netko od njih dobije volju i da se upusti u trke PH.

Završiti ću u pozitivnom tonu makar je i sve ovo gore napisano konstruktivno i afirmativno iako na prvu možda izgleda kao kritiziranje. Omjer sportskog nadmetanja i zabavnog dijela Prvenstva Zagorja je dosta ujednačen i osjeti se jako pozitivna atmosfera oko staze, po boxevima se ljudi druže, peku se roštilji, toči se sok :-) Sve utrke su bile dobro posjećene i od vozača i od gledatelja. Na većini utrka se gledatelji počnu jače okupljati poslije podne, valjda kad završe s ručkom. Teško mi je riječima baš prenijeti ugođaj, ali ja sam na svim utrkama osjetio samo pozitivu. To je jedan lijepi nedjeljni izlet za sve sudionike. Naravno, javlja se tu adrenalin i sportsko nadmetanje ali sve u granicama dobrih odnosa. Atmosferu oko staze možete vidjeti i na donjoj slici.



Dobar tek i vidimo se sljedeće godine na Prvenstvu Zagorja!

Jeste li bili na nekoj od utrka? Što mislite o Prvenstvu Zagorja, kako ste se proveli, jeli bilo dobro ili loše, što očekujete sljedeće godine?





1 comments:

Odličan osvrt na sezonu .... Nada se da će druge godine situacija biti nešto bolja sa više vozača u svim klasama i da će nam se prijatelji iz SLO. pridružiti i u ostalim trkama osim Radoboja ! :D

Reply

Objavi komentar