OSV: Filigramske vožnje spretnosti u Bedekovčini 23.8.2015!

Protekli vikend je u Bedekovčini bio u znaku automobilizma. Prvo je od petka do nedjelje (21.8.-23.8.2015) na Bedekovčanskim jezerima održan "6. Međunarodni susret VW Buba i drugih zrakom hlađenih VW vozila" i u sklopu njega auto alka, a 23.8 u nedjelju je održano i natjecanje u ocjensko spretnosnim vožnjama (OSV) pod nazivom "OSV 3. Nagrada Bedekovčine 2015.".

U sklopu toga su održana tri natjecanja:
- oldtimer rally - starodobna vozila Regije Sjever
- licencirani natjecatelji - Prvenstvo Sjeverne lige
- nelicencirani natjecatelji - Otvoreno Prvenstvo Bedekovčine

Organizator natjecanja je bio "VW BUBA Klub Hrvatsko Zagorje" uz "AMK Dugo Selo" kao suorganizatora i "AK INA Delta" kao tehničku podršku.



Za utrku su se prijavila 23 licencirana i 9 nelicenciranih vozača, a bili su podijeljeni u 3 klase vozila:
- Klasa I do 3500 mm ukupne dužine
- Klasa II preko 3500 mm do 4000 mm ukupne dužine
- Klasa III preko 4000 mm ukupne dužine

Osim ovih klasa, na kraju se određivao i poredak u grupama "Vozačice", "Juniori" i "Challenge".

Sad nakon ovih birokratskih podataka krenimo u životopisniji opis!

Natjecanje je održano na poligonu iznad Bedekovčine uz cestu kojom se ide do crkve Sv. Barbare koja je poznata po godišnjem blagoslovu motora. Za one koji ne znaju što su to ocjensko spretnosne vožnje evo kratki opis. Radi se o natjecanju u kojem je zadani poligon označen čunjevima potrebno proći u što kraćem vremenu i sa što manje grešaka. Čunjevi su složeni tako da neke treba obilaziti, a između nekih treba proći ili se zaustaviti između njih tako da crta koja spaja čunjeve bude između prednjih i zadnjih kotača auta.



Svaka greška ima penale u obliku "nagradnih" sekundi koje se dodaju na ukupno vrijeme u kojem vozač prođe zadani ispit. Ako vozač nagazi čunj, na ostvareno vrijeme mu se dodaju 3 sekunde kazne. Ako iznad crte ne stane tako da se ona nalazi izmedu dvije osovine ili je nagazi kotačem dobije 5 sekundi kazne. Za krivi smjer ili neodrađenu radnju dobije najgore vrijeme u klasi plus 5 sekundi kazne na to vrijeme. Na jednom natjecanju ima 5 ispita spretnosti, a počinju od jednostavnijih pa do zadnjeg koji je najteži.



Ovo mi je drugi put da sam prisustvovao ovakvom natjecanju. Površnim praćenjem utrke bi netko možda rekao da to nije baš "...Bog zna koj...", ali mogu reći da se nakon što prođu 2-3 auta vrlo lako možete ufurati u napetost ovakvog sporta. Nije bitno samo nabiti gas pa proći što prije, već treba znati i kad treba kočiti da bi auto stao u tih metar-dva zadanog prostora. Cijeli poligon na kome se vozi je veličine možda čak manje od rukometnog igrališta pa možete zamisliti preciznost kojom treba sve odvoziti. Neki se ljudi ne mogu ni okrenuti na rukometnom igralištu, a kamo li još da odvoze 4-5 prepreka :-) Reklo bi se da je prednost u detaljima a njih počnete uočavati nakon nekoliko vozača. Tad se već počinje razaznavati tko je lijepo okrenuo na rikverc, tko je previše ili prejako pa je prošao ili jako blizu čunja ili ga je nagazio, vidi se tko je u pravilnom krugu prošao oko čunja, a tko se trebao vraćati... A opet, većina autiju ima dovoljnu brzinu da se okrenu i pod ručnom ili da driftaju oko čunjeva što je svaki put bilo nagrađeno velikim pljeskom gledatelja.
U Bedekovčini su osim licenciranih vozača nastupili i nelicencirani vozači, amateri. Radi se o dosta pristupačnom sportu koji ne zahtjeva preskupe jurilice ili nekakve velike preinake na autima. Naravno, za bolji uspjeh treba ipak uložiti nešto u ovjes, gume, motor, ručnu kočnicu, ali recimo nije nužno imati rollbar ili slične stvari koje su obvezne kod nekih drugih auto disciplina. U principu, možete sudjelovati i sa serijskim vozilom.



Svaki od natjecatelja je imao svoje atraktivnosti u svladavanju poligona, ali čini mi se da su najviše pljeska dobili Antun Laušin u Hondi Civic (koji je bio i ukupni pobjednik) te dvojac koji je vozio Toyotu Corollu GT, Ivan Gašparović (ukupno 4.) i Marko Palijan (ukupno 5.). Na drugoj poziciji je završio Marko Cavor u Fiat Cinquecentu, a treći je bio Miroslav Vrančić u Opel Corsi.

Organizacija natjecanja je bila vrlo dobra kao i reklamiranje samog natjecanja tjednima prije početka. Hrvoje Čižmek je vrlo dobro preko razglasa vodio i komentirao natjecanje.

S obzirom da još nisam pisao o ovoj vrsti natjecanja, za sad će biti dosta, moram ostaviti nešto teksta i za drugi put!

MULTIMEDIJA:
VIDEO: OSV Bedekovčina 2015 - nelicencirani natjecatelji, 23.8.2015, HD
VIDEO: OSV Bedekovčina 2015 - licencirani natjecatelji, 23.8.2015, HD
FOTO: Facebook - OSV 3. Nagrada Bedekovčine 2015

Kompletne rezultate možete pronaći na ovom LINKU.




Objavi komentar