Prvenstvo Zagorja 2014 - osvrt, 3.dio - Kebel, 7.9.2014

Peta utrka Prvenstva Zagorja 2014 bio je blatni Kebel, 7.9.2014!
Staza u Keblu je druga staza u općini Bedekovčina. Napravljena je prošle godine i tad me fascinirala izgledom i vrhunskom pripremom. Konfigurirana je za autocross i buggycross jer je široka, ravna i ukopana u zemlju s visokim bankinama pa je dosta sigurna za gledatelje i vozače. Skokova nema.
Utrka je u prvom terminu odgođena zbog poplavljene staze, ali kako je tih dana non-stop padala kiša čini mi se da je rezervni termin bio još blatniji nego prvi jer je na stazi bilo dosta blata i vode. Vidjelo se da su organizatori napravili maksimalno u teškim uvjetima ali količina blata je bila velika pa ga je bilo dosta nagurano prema bankinama i vozači su morali dobro paziti da ne ulete u njega jer je to značilo kraj vožnje. Usporedio bi to sa skijanjem: napraviš sve kako treba i onda ti preko noći padne 2 metra snijega, a stazu trebaš pripremiti za vožnju. Nemaš izbora nego sve na brzinu zgurati nekamo na stranu pa da barem sredina bude prohodna.

Prvenstvo Zagorja 2014 - Kebel autocross









Meni je to blato u principu bilo super jer mi je prašine već bilo dosta! Primjetio sam u tom blatu i neke gospođice u štiklama i klince kako se igraju pa zaključujem da su i drugi bili zadovoljni. Ipak je to off-road! Kako sam čuo od organizatora, u jednom trenutku osposobljavanja staze naišli su na neki izvor vode pa su i s tim imali problema. Sljedeće godine možda bude neko prvenstvo u vaterpolu ili toplice za stare kosti!

Okolica staze je bila dovoljno suha i moglo se normalno prolaziti. Unatoč teškim uvjetima trka je bila dobro organizirana. Razglas je bio dobar, imali smo profesionalnog voditelja, parkiralište, dobru ugostiteljsku ponudu i živu muziku! Pa gdje ćeš bolje! Organizator je za sve natjecatelje i gledatelje uplatio osiguranje u slučaju nesreće. Uglavnom jedna zaokružena cjelina i vjerujem da se svatko mogao dobro zabaviti.

Vozio se autocross, buggycross, motocross dirttrack (znači motori piče ukrug pa tko prije njegova djevojka), motocross MX65/85 te mopedcross. Jedino nije bilo quadova.

Kao zagrijavanje prije pravih oktanskih monstruma, klinci su vozili biciklcross utrku. Trebali su voziti po stazi, ali zbog preteških uvjeta utrka je impovizirana vožnjom oko servisnog parkirališta. Tu je bilo drž nedaj do samog cilja!

Prvenstvo Zagorja 2014 - Kebel biciklcross


Mopedi i MX65 su kao i na prethodnim utrkama vozili zajedno, s dodatkom jednog vozača klase MX85, i to mi se čini kao vrlo dobra i zanimljiva kombinacija. Da se vidi jesu li jači stariji vozači s manje kubika ili mlađi vozači s više kubika. Vozače iz ovih kategorija moram posebno pohvaliti na srčanosti, volji i želji voziti po takvim uvjetima. Ne znam kako su se osjećali, jesu li bili ljuti zbog uvjeta ili su se zabavljali, ali bili su vrlo atraktivni u blatu, bilo je i smiješnih padova. Uglavnom, vrlo zabavna utrka.

Prvenstvo Zagorja 2014 - Kebel mopedcross motocross MX65 MX85
Čini mi se da su buggyi najbolje podnjeli ovakve uvjete. Pregazili su to sve ko plitak potok :-) Imali su par nasađivanja na blatne bankine i koprcanja po stazi, ali su se izvukli iz svega. Jedino što je vozače i buggye nakon utrke trebalo temeljito oprati prije nego ih se moglo prepoznati.

Prvenstvo Zagorja 2014 - Kebel buggy


Motocross "dirttrakovci" su se isto prilično dobro snašli. Nakon utrke je i njih bilo dosta teško prepoznati. Nije ih bilo puno ali je utrka bila napeta od početka do kraja. "Jači" vozači su bolje išli jer su im kotači imali bolji pritisak na tlo pa su išli direktnije bez proklizavanja.

Prvenstvo Zagorja 2014 - Kebel motocross Dirt Track


Auta je bilo najviše i za njih je staza bila dosta teška. Nekoliko ih se pokvarilo, a dio se nasadio na blatne nanose uz rub staze i to je bio kraj vožnje jer više nije bilo ni naprijed ni nazad. Traktor za izvlačenje je kod auta bio zvijezda dana. Vozili su u nekoliko izlučnih vožnji, u jednom trenutku sam se pogubio koja je faza natjecanja pa sam snimao i slikao kako je tko bio na stazi. Unatoč, ili bolje reći, zahvaljujući teškim uvjetima auti su bili vrlo atraktivni (kao što su uvijek). Bilo je naguravanja, nasađivanja na haube, pregrijavanja motora i još svakojakih čudesa. Dio autiju naprijed umjesto rešetke ima vjetrobransko staklo i ono im se vrlo brzo zablatilo ali je u pomoć priskočio savjesni gledatelj koji ih je s nekom kantom polijevao vodom iz obližnjeg potoka jer u protivnom nebi ništa vidjeli van!
Za kraj je vožena i autocross utrka koju su vozile supruge vozača. Nažalost tu nisam bio prisutan jer sam morao otići prije kraja.

Moram spomenuti i gledatelje koji su morali dobro paziti da im ne doleti kakav komad blata jer ga je iza pojedinih vozila bilo i po 10-tak metara u svim smjerovima! Posjećenost je bila dobra, mislim otprilike isto kao prošle godine. Start je najavljivala atraktivna hostesa pa su vozači morali biti dobro koncentrirani na utrku jer im se u protivnom moglo desiti da zaborave krenuti! Valjda je to i mene dekoncentriralo pa sam u prošlim člancima zaboravio spomenuti da je i Lobor imao hostesu ;-)

Ja sam se ovaj put dosta družio s ljudima, hodao i fotkao po boxevima, razgovarao s gledateljima. Ekipa iz Lobora i Kebla me počastila pivom pa im zahvaljujem na tome. Inače dobivam sve više poziva da dođem do boxeva u pauzama, da malo popričam s ljudima, da nešto popijemo i pojedemo. To mi je malo teže uskladiti s fotkanjem jer sam uglavnom oko staze, ali pokušavam na svakoj utrci obići barem 2-3 boxa. Pokušati ću sljedeću sezonu više jesti i piti a manje hodati oko staze. Inače sam za svaku utrku komentirao termine i njihovo pridržavanje/nepridržavanje, ali ovdje nisam baš gledao na sat jer je uspjeh bio uopće sve organizirati pa je satnica nebitna. Čak mislim da nije bilo prevelikog kašnjenja.
Jedino što ću malo zamjeriti organizaciji je marketing i oglašavanje utrke. Prošle godine su me razmazili jer su utrku najavljivali skoro mjesec dana prije i svako malo su objavljivali nešto o pripremama staze, a ove godine je to izostalo pa skoro 2-3 dana prije trke nismo bili sigurni hoće li je uopće biti. Osim tog PR dijela, sve ostalo je bilo dobro.

Za "odlikaše" i sve one "koji žele znati više" evo linkova gdje možete pronaći sve foto i video materijale s utrka:

Video:
YouTube: Damir Glavac AutoMoto FotoVideo

Foto:
Facebook: Photo Video by damir Glavač

Objavi komentar