8. Rally Show Santa Domenica, 26.11.2017

"8. Rally Show Santa Domenica" donio je najimpresivniju i brojčano najjaču startnu listu do sad! Od ukupno 150 prijavljenih posada, organizatori su morali staviti granicu na 135 posada. Čisto za usporedbu, prošle godine je bilo prijavljeno nešto preko 100 posada (107).

Predvozač Loris Rosati u prototipu "Ape Proto Honda 600"


Ove godine je prijavljeno 11 komada R5 automobila, 3 WRC-a, hrpa Mitsubishi Lancer-a te svih ostalih rally mašina. Vjerujem da Vam je poznato, ali da ipak ukratko spomenem: "Rally Show Santa Domenica" je samostalna rally priredba koja se tradicionalno vozi na kraju službene natjecateljske sezone, na prostoru Općine Sveta Nedjelja, u naselju Savršćak, tj. prostoru oko jezera za iskapanje šljunka i nasipa uz rijeku Savu. Vozila su podjeljena u grupe, najjaču No Limit, iza nje Pro Sport, pa Sprint, te vozila sa zadnjim pogonom RWD. Podloga je skoro u potpunosti makadam, uz nekoliko kraćih asfaltiranih dijelova. Znači, idealno za proklizavanja te atraktivne i efektne klizeće prolaske! Tehnički preduvjeti za vozila nisu prezahtjevni pa je i to jedan od razloga velikom broju prijava. Naravno, sigurnosna oprema je obvezna, ali ne mora biti najnovije generacije.

Peter Ranga i Tamás Szöke u Škodi Fabiji R5, pobjednici u klasi No Limit i ukupni pobjednici 


Ja sam se ove godine odvažio javiti za službenu akreditaciju (foto, video i news) jer mi se iskustveno od prošle godine činilo da ću s njom ipak imati više mogućnosti za bolju poziciju fotografiranja. Vjerujem da bi i bez toga uspio uloviti dovoljno kvalitetnog materijala, ali na nekim atraktivnijim lokacijama je uvijek gužva i puno gledatelja, pa sam računao da ću s par metara koji se dobiju u novinarskom prostoru imati lakši posao.

Prijašnjih godina se broj 5 iskristalizirao kao dobar broj brzinskih ispita, pa su i ove godine planirana 2 lijeva i 3 desna kruga. Malo sam se bojao hoće li planirana 135 vozila "stati" u predviđenu satnicu jer je prošlih godina ipak bilo manje autiju, a na kraju se zbog nekoliko zastoja pokazalo da je ovo ipak bilo malo preambiciozno. Naime, desilo se nekoliko zastoja zbog izlijetanja te šlepanja autiju, a negdje na sredini trećeg brzinca su dvije neoprezne gledateljice pretrčavale stazu bez gledanja (!?) pa je jednu od njih desnim dijelom udarilo natjecateljsko vozilo. Posljedica je "samo" slomljena potkoljenica. Kažem "samo" jer ako sam točno protumačio tragove, na stazi se vidio trag kočenja, tako da je nedostajalo vjerojatno par cm da ih auto ne lupi direkt prednjim dijelom. Cure, kad se oporavite fizički i psihički, kupite metar svijeće i pravac Marija Bistrica! Da ne duljim o ovome, na ovom linku možete pročitati vrlo detaljan i točan opis od strane organizatora.
Uglavnom, malo se sve odužilo pa je zadnji brzinac otkazan i vožena su ukupno 4.

Andreas Aigner i Ilka Minor u Škodi Fabiji R5, drugoplasirani u klasi No Limit


Kako sam prvo morao do press centra po akreditaciju, prve vožnje sam fotkao gore s mosta jer nisam mogao preko staze, drugu iz polja ispod zavoja kraj mosta, treću sam snimao dolje uz nasip i opet s mosta, a četvrtu sam fotkao opet dolje kraj nasipa.

Sad si razmišljam kako opisati cijelo natjecanje, da li biti euforičan ili smiriti strasti? Jer teško je biti ravnodušan prema natjecanju u kojem kraj tebe cijeli dan juri hrpa vrhunski sređenih vozila top klase i u kojem i oni inače manje atraktivni automobili idu do krajnje granice izdržljivosti. S obzirom na broj vozila, čini se da je svatko tko je imao ikakvo natjecateljsko vozilo negdje doma u garaži, došao se s njim natjecati. Pokušati ću pisati nekako smireno, a tko ne vjeruje da je bilo fantastično, tko mu kriv, nek dođe sljedeće godine pa se sam uvjeri u to.

Vrijeme je inače bilo prilično usrano, cijeli tjedan sunčano, a onda se u subotu u noći spustio pljusak koji je dobro natopio stazu i sve oko nje. U nedjelju je bilo oblačno i cijelo vrijeme je kao nešto padalo, bi-nebi, taman da nisi siguran jel' treba kišobran ili ne. Unatoč tome, gledatelja je opet bilo puno! Blato i voda po stazi, s druge strane gledajući, daju posebnu draž trci jer auti bolje proklizavaju i sve leti na sve strane, voda, blato, kamenje!

Antal Kovács i Gergő Istovics u Ford Fiesti R5, trećeplasirani u klasi No Limit


U grupi predvozača ovaj put je bilo nekoliko buggy-a, te meni možda najatraktivnija jurilica dana, prototip Ape Proto Honda 600 kojeg je vozio talijanski vozač Loris Rosati. To je "trokolica" s mašinom od motora, parajućim zvukom i odličnim držanjem na podlozi!  Najbrutalniji su naravno bili R5 automobili! Već sam u jednom članku prije pisao da za njih ne postoje prepreke, svejedno jel' makadam, asfalt, blato, voda, to se drži podloge ko da su zaljepljeni za nju. Meni je  posebno atraktivna grupa auta sa zadnjim pogonom u kojoj je bilo najviše Lada i BMW-a.

Jedino mi žao što nije bilo Juraja Šebalja. On je svake godine do sad imao posebnu "koreografiju" za sebe i automobil. Prema njegovim riječima, našao se u nekakvom tranzicijskom razdoblju gdje je s Mitsubishi Lancer-a presao u Hyundai-a, a želja mu je bila da nastupi eventualno s nekim autom na stražnji pogon, npr. s Ladom. Ili mu je možda ponestalo inspiracije kako ukrasiti auto pa je smislio izgovor ;-) Nije bilo ni Beppe Harracha, ali on se dosta napobjeđivao ovdje pa nek i netko drugi malo osjeti slast pobjede.

Balázs Siebel i Tamás Siebel u Toyoti Corolli, pobjednici klase Pro Sport


Rally u brojkama: od ukupno prijavljenih 136 posada, na startu se pojavilo njih 121. Mađarska posada Peter Ranga i Tamás Szöke u Škodi Fabiji R5 su bili najbrža posada dana, odnosno u klasi No Limit. Oni su i prošle godine bili jako blizu pobjedi koja im je izmakla na zadnjem brzincu. Iza njih se smjestila još jedna posada u Škodi Fabiji R5, austrijanci Andreas Aigner i Ilka Minor. Treća je bila opet mađarska posada Antal Kovács i Gergő Istovics u Ford Fiesti R5.

U Pro Sport klasi pobjeda za mađare Balázs Siebel i Tamás Siebel u Toyoti Corolli. Kakav zvuk ima ta Toyota! Tjerali su je do daske, do blokade!

Slovenci Nejc Mrak i Luka Kuštrin u Suzuki Swiftu 1.3 GTI su pobjednici Sprint klase.

RWD klasa je otišla opet u Mađarsku, za Árpád Stepán i Peter Magyar u, naravno, Ladi VFTS.

Árpád Stepán i Peter Magyar u Ladi VFTS, pobjednici klase RWD


S obzirom da mene uvijek zanima i organizacijski dio, evo par riječi i o tome. U širokom timu koji je okupljen u organizaciji, nezahvalno je nekog izdvajati, ali recimo da je Danijel Vojvodić alfa i omega cijelog projekta. Ukratko, sve je bilo vrhunski! Od web stranice na kojoj je sve pojašnjeno i objašnjeno kratko, jednostavno i pregledno, baš po mom ukusu, preko promotivnih aktivnosti, pa do same uređenosti staze i okoliša, sve je bilo bez zamjerke. Zone sigurnosti i pozicije za gledatelje su bile jasno označene. Nije ni čudo da sve to privlači veliki broj natjecatelja i gledatelja. Odnosno, da ipak spomenem jedan detalj koji bi možda nekako trebalo popraviti: čini mi se da se u trenucima prekida, u gledalištu nije uvijek znalo što se točno dešava i koliko bi prekid otprilike mogao trajati. Možda da se barem tamo oko servisnig parkirališta stavi neki razglas gdje bi se javilo što se dešava. Ovako se malo gubila koncentracija na trku u tim pauzama.

Nejc Mrak i Luka Kuštrin u Suzuki Swiftu 1.3 GTI, pobjednici klase Sprint


Za razliku od prošlih godina, ove godine je uveden i novitet u obliku Shakedown-a na jezeru Orešje koji se vozio u subotu. Shakedown je napravljen kako bi vozači imali priliku osjetiti i isprobati aute prije nedjeljne trke. Osim toga, otprilike mjesec dana prije je organizirana i pokazna vožnja na stazi, u kojoj su priliku da se provozaju u trkaćem autu imali predstavnici medija te drugi gosti koji na neki način sudjeluju u ili oko organizacije.
To bi bilo to za ovu godinu i jedva čekamo sljedeće izdanje!


Službena web stranica rallya: http://rallysantadomenica.com/

Rezultati po klasama: http://www.delta-timing.hr/

Slike: Facebook "Photo video by Damir Glavač"

Video: Youtube "Photo video by Damir Glavač"










Objavi komentar