42. Ina Delta Rally - brzinac Matenci, 11.6.2016

Da budem iskren, nisam imao u planu pisati o ovom rallyu jer je rally dosta nezahvalno natjecanje za opisivanje iz razloga što ima puno brzinskih ispita i vozi se puno kilometara, a ti si smješten na jednoj lokaciji s koje pokrivaš niti 500 m staze. No, kad sam vidio lijepi broj "lajkova" za foto galeriju na "fejsu", nekako sam dobio volju napisati par rečenica i o ovom rallyu. Članak je nastao u prilično kratkom vremenu pa nemojte zamjeriti ako naletite na kakvu ne baš pročišćenu jezičnu zavrzlamu.
Već je izašlo nekoliko članaka o rallyu u kojima se mogu pronaći osnovni detalji, pa da se ne ponavljam, odlučio sam se za drugačiji pristup u kojem ću se koncentrirati na jedan novi brzinac imena "Matenci".
Brzinac "Matenci" je nasljednik prijašnjeg brzinca "Samci", a po meni je ova nova trasa daleko bolja pa ću je malo opisati.
Imam sreću pa brzinac prolazi par metara od moje kuće tako da sam skoro iz dnevne sobe mogao pratiti utrku. Rallya na ovoj trasi nije bilo već par godina, prvo su čini mi se bile neke organizacijske promjene, zatim se desio odron ceste na Banščici pa se to godinu dana saniralo, zatim se odronila i cesta kod mene pa se i to saniralo još godinu dana, i konačno ove godine opet povratak utrke na staru lokaciju.
Brzinac se vozi na cesti koja povezuje Mariju Bistricu i Donju Stubicu. Start brzinca "Samci" je bio nekih 1 km od Bistrice na jednom dijelu prije uspona prema Humu Bistričkom, a za "Matence" je pomaknut gore na zavoj (prijevoj) na vrhu kod crkve Marije Magdalene.

Start brzinskog ispita (BI) "Matenci" na Humu Bistričkom kraj crkve Marije Magdalene

Znači tog prvog uspona nema, nego od starta odmah ide lagano spuštanje prema dolini Gusakovca. Tu u Gusakovcu je jedan dugi ravni dio od možda 1 km dužine i tu se razvijaju najveće brzine! Nakon toga se uz par zavoja opet ide lagano prema gore, za taj dio neznam točan naziv ali je za to govorim "gore kod Labaša, Blagca i Sinkovića...", a onda opet lagano spuštanje prema Dobrim Zdencima. U Dobrima Zdencima je nedavno obnovljena cesta pa je taj dio s novim asfaltom i prilično širok. Zatim ide uspon prema Banščici preko popularnog "S" zavoja, a nakon njega i preko zavoja gdje je bio odron i kroz još nekoliko zavoja evo nas na Banščici.
Na starom brzincu bi se nakon Banščice vozači sjurili još nekih 1 kom laganom nizbrdicom s laganim zavojima do cilja i to bi bilo to. Prilično dosadno. Međutim, na "Matencima" na Banščici tek počinje prava stvar. Ne ide se ravno već se skretanjem desno, laganom uzbrdicom ide prema Modrovcu / Dubovcu, (Modrovac je lijevo, Dubovec desno ali nisam siguran gdje im je granica). Tu se prije spuštanja prema Dubovcu skreće pod 90 stupnjeva na lijevo preko prijevoja i odmah ide spuštanje desno kroz selo pa dalje po cesti kojom se dolazi na drugu stranu brda na Bedekovčansku stranu.
Do ovog skretanje prije Dubovca je uglavnom prilično široka asfaltirana cesta i mijenjaju se kombinacije zavoj pa malo duži ravni dio ili lagano zakrivljenje pa opet zavoj. Nakon skretanja kod Dubovca se stvari dosta mijenjaju jer se prelazi na nešto što su prije bile nekakve uske lokalne cestice koje su vodile do trsja i kroz šume, to je sad sve asfaltirano, ali se sitni zavoju vežu jedan na drugog, nema baš ravnih dijelova za opuštanje i stalno se ide gore dolje na kratkim udaljenostima gdje se teško vidi što je iza idućeg prijevoja.

Uspon nakon Lepe Vesi, gledano prema dolje

Na kraju tog dijela je spuštanje na cestu iza Bedekovčine. Dolaskom na tu širu cestu se skreće lijevo prema Lepoj Vesi. Tu je jedan lijepi prilično ravni dio kroz udolinu nakon koje ide najekstremniji uspon na ovom brzincu. Prvo se kreće okomito u zrak da bi prema vrhu kao šlag na tortu došlo još nekoliko oštrih zavoja također na usponu. Kad se to prođe, slijedi opet jedan dio vožnje uskim cesticama po vrhu brijega, a nakon toga se opet ide na spuštanje prema Donjoj Stubici. Inače tu na vrhu ima par mjesta s kojih se lijepo vide i polje prema Bedekovčini / Zaboku i opet na drugu stranu prema Donjoj Stubici. Slijedi spuštanje, samo malo manje ekstremno od nedavnog uspona i tu se dolazi do Matenaca, predgrađa Stubice i tu je kraj mukama :-)

Poznata mi je ova trasa jer sam nekoliko puta nekim njezinim dijelovima prolazio biciklom tako je na kraju spajajući te provezene dijelove ispalo da sam je cijelu prošao. Rally posadama za ovo sve treba oko 10 minuta, ja sam to prošao uz laganu turističku vožnju uz povremeno fotografiranje za neka 3 sata. Dobar prolaz hahaha.

Da ipak malo spomenem i vozače. Prvi je bio Juraj Šebalj sa suvozačicom Majom Sabol koji su suvereno odvozili sve brzince.
Pobjednička posada Juraj Šebalj / Maja Sabol, Mitsubishi Lancer EVO IX

Drugi su bili Krisztián Hideg i István Kerek, mađarska posada koja vozi Prvenstvo Hrvatske.
2. mjesto, Krisztián Hideg / István Kerek, Mitsubishi Lancer EVO IX

Treće mjesto su na kraju zauzeli podmladak iz Svete Nedjelje, braća Mislav i Marko Mikulec.
3. mjesto, Mislav Mikulec / Marko Mikulec, Renault Clio RS
Bilo je i nekoliko posada iz BIH i Srbije te iz ostalog inozemstva. Jedino je šteta, čini mi se da je prilično veliki broj posada imao odustajanja.

Čekamo s nestrpljenjem sljedeću godinu!







Objavi komentar