Start klase Expert
Trka je vožena u šumi na brdu između Selnice i Podgrađa. Jedan krug staze je imao dužinu 13 km s 5 kontrolnih točaka (CP) po krugu. Na svakoj CP je stajao sudac kod kojeg se vozač morao zaustaviti i potvrditi prolaz dobivanjem naljepnice i upisom u karton prolazaka kako bi se znalo da je vozač prošao kroz zadanu trasu. Već sam negdje opisivao extreme enduro, ponoviti ću ukratko da se radi o trci s enduro ili motocross motorima gdje je naravno cilj u što kraćem vremenu proći zadanu trasu na kojoj se nalaze prilično teške, uglavnom prirodne prepreke. Ovisno o zemljopisnim osobinama područja na kojem se trke voze, prepreke mogu biti zemlja, blato, voda, šuma, kamen, usponi, spustevi. U Lici su recimo prepreka i stršljenovi. Oni koji malo više prate ovaj sport će znati na što mislim ;-)
Matija Zec kreće na CP5
Nešto slično ovoj trci je Platužić već dvaput organizirao povodom svog rođendana, ali to nisu bile trke već prijateljsko druženje i vožnje. Sad smo imali nešto slično tome ali u ozbiljnijem formatu. Za nekoga tko prvi put vidi ovakvo natjecanje i zahtjeve koji se stavljaju pred vozače ovakva trka može biti priličan šok. Usponi po kojima su se vozači morali popeti djeluju nestvarno. Na većini imate osjećaj da su pod nagibom od 80% i da se na njih nije moguće popeti ni pješice a kamo li motorom. Tome moramo dodati i uske blatnjave klance, brzu vožnju kroz šumu, spustove po skliskoj zemlji i lišću pod istim takvim ekstremnim nagibima. A kad neki od vozača zapne na sredini uspona i ne može ni gore ni dolje i treba se po zemlji vući ko puž opet do dna, ne znate jel' bi ga žalili, pomogli mu ili zvali određene "institucije" da ga pregledaju ;-) Međutim nakon takvih prvotnih šokova vrlo brzo shvatite da su to sve odlični i vrlo strastveni sportaši koji obožavaju ovaj sport i da kod njih nema kalkulacija i glume. Ili jesi za to ili nisi, nema sredine jer svaka prepreka od vozača traži maksimum i nema "švercanja" jer ćeš u protivnom ostati negdje u blatu.
Dejan Premužić uz pomoć Ivice Platužića prolazi CP5
Dan prije utrke je padala kiša i dodatno natopila stazu pa su sve ove prepreke bile još teže. Na sam dan trke je bilo dosta oblačno i prohladno vrijeme i činilo se da će svaki čas početi kiša. Međutim vrijeme je izdržalo i na trenutke je bilo čak i malo sunca.
Ukupno je nastupilo 30-tak vozača podijeljenih u Amater i Expert klasu. Amateri su vozili 2 kruga, a experti 3. O težini trke govori i podatak da je samo 5 vozača u amater klasi i 3 vozača u expert klasi uspjelo odvoziti zadane krugove. Svi ostali su negdje zapeli, neki nisu završili ni cijeli krug i na kraju utrke ih je trebalo izvlačiti iz pozicije na kojoj su zaglavili. Da se krivo ne shvati, mali broj vozača koji su završili trku nije ništa loše jer se od ovakve trke i očekuje da bude teška. Extreme enduro vozačima je trka to bolja što je teža.
Miloš Novaković i CP5

Expert:
1. Milos Novaković - Slo
2. Dejan Premužić - Hr
3. Matija Zec - Hr
Amater:
1.Mario Hrastović - Hr
2. Samo Tomis - Slo
3. Berislav Milošić - Hr
Treba napomenuti kako je Matija Zec iz klase Expert, ove godine pobijedio na zahtjevnoj trci "Extreme Enduro Lika" gdje je bilo 250 vozača i njegovo 3. mjesto dovoljno govori o težini staze i trke koja zasluženo u nazivu ima riječ "Extreme".
A sad onaj dio koji najviše volim, pametovanj... tj. htio sam reći "davanje mudrih savjeta". Prema riječima više vozača koje sam pratio, svi su zadovoljni utrkom, organizacijom i težinom trase. I sam se pridružujem tome, ali ipak imam i neke prijedloge. Mislim da bi za sljedeću utrku trebalo osigurati više ljudi koji bi na teškim pozicijama pomagali vozačima da ih lakše prođu. Ovako je bilo dosta vozača koji su zapeli i nisu se mogli izvući niti da završe cijeli jedan krug. Prije starta kod razgledavanja motora sam vidio da svi imaju neke trake na prednjoj vilici i ispod sjedala a kasnije kod "nasukavanja" na usponima sam shvatio da to služi da se za njih izvlači motor. Samo što ljudi koji bi izvlačili motore nije bilo. Ili to, ili napraviti malo lakšu trasu gdje bi više vozača moglo proći. Ovako je na CP1, 2 i 3 bila gužva a na CP4 i 5 puno praznog hoda. Ja sam ostao na CP5 koja je bila uz sam Start gdje je tu i tamo "kapnuo" koji vozač. Bilo bi dobro i kad bi se napravila neka kontrolna točka koja bi bila pristupačna za više publike.
Sudionici zajedno s dijelom osoblja oko staze

Što se tiče mene i mog foto/video izleta, vrlo sam zadovoljan fotkama iz boxeva, ali malo manje iz šume. Moram se odviknuti od megalomanije da želim sve i fotkati i snimati. Tako sam cijelo vrijeme na fotiću imao uključenu SJCAM za snimanje, a možda bi bilo bolje da sam umjesto toga uzeo flash jer bi trebao manje dizati ISO i mogao bi imati veću brzinu okidača kod fotkanja. No tko zna, možda bi se i negdje odsklizao niz brdo ili završio u blatu pa sve to skupa razbio...
Organizator Ivica Platužić

Lokacija staze - Google Maps
Fotogalerija - Facebook
Video materijali - Youtube
Objavi komentar